lördag 13 april 2024


Nu har jag grävt upp varenda trädstubbe,åkerfräken och 
annat ogräs.Sen flyttat hit resterande perenner från min
trädgård.
Aklejor,gullvivor kärleksört och annat jag samlat på mig genom åren.
Sen får vi se om jag lyckats få ordning på allt.


När syrran kom hem i Onsdags låg ena tunnelväxthuset i skogen.
En ram var böjd men annars har det klarat sig
skapligt,en del hål i plasten måste tätas.
Det blåser på hårdare nu så jag vette sjutton
hur jag ska göra.
Gräva ner plasten och jordankra verkar vara
den lösningen som är att tillgå ?


Snart har jag grävt ur den stora brännnässel högen där
det är finfin jord.Så idag har jag byggt en stor kompost av
lastpallar .
Nu har jag visserligen högar här och var men
ska se om jag kan sköta en kompost på det här viset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar