tisdag 2 juli 2024


Jorå tunneln står kvar,varit skarpt läge några
gånger då det blåst rejält.
Nu har svågerns chili börjat blomma,
då jag bara satte ner allt så får det bli en 
överraskning när han ska skörda dom.


Sen har ju rådjuren hittat hit också.
Det här är bara för att "el diablos" har flyttat till
stora bondgården.
Alltså fåren.Jag hittade mina rödbetor och några
mangolds uppätna vilket fick mig att se rött.


Nu har jag dragit elstängsel runt nån
måtta får det vara.
Svågern får koppa in det så har jag det bara
på nattetid så får vi se.


Antilopögat har slagit ut,väldigt fina.


Trädgårdsverbenan kommer i rosa,lila,ljusroda.gult vitt
en ny favorit .


Den rosa sellerin jag sådde i januari såg inte imponerande ut,
men nu har det bokstavligen exploderat.
Jag har några i en tunnel och några på friland emellan jordgubbarna.


Sommarslöjan har jag i några lådor som kantblomma.
Dom kommer det bli mer av nästa år .


Dom första ärtorna har jag kunnat leverera till grannen.
Lokförare Beng nån jatteärt blommar men inte mer.
Sen väntar jag på den lila fin blomman som har knoppar.
Zinnian alltså,mer i lådorna pionaster,saffor tror
 jag den hette,ringblommor ,
tagetes,salladsbasilika,någon slags minisquash och sallat.
Kul när man lyckas med något för en gångs skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar