onsdag 8 maj 2024


Är det något som växer i överflöd här på gården så
är det ogräs specifikt brännässlor.
Men jag har under våren blivit 
en rutinerad brännässel uppryckare,
och har därför gett mig på våran 
stora äng beståendes av enbart nässlor.
Men under detta har det en gång varit ett hallonland här.
Så nu när jag mår så dåligt  kan jag ta ut sorgen och
ilskan här vilket har gått förvånandsvärt bra.
Intresset över detta projekt har hållt i sig varpå
jag nu i manisk ordning gogglat allt som finns att
ta reda på om hallonland.


Slänten börjar se riktigt trevlig ut.
Mamma verkar nöjd så då är jag nöjd.
Mera aklejor har jag satt här då dom växer som
ogräs vid stugan.
Pappas rosor har jag flyttat hit också.
Lugnörten har  växt på sig finfint.
Sen ska sommarblommorna ut hit i någon slags
kombination.
En och en annan åkerfräken har dykt upp och
kirskålen men dom försvinner i samma veva som jag 
sett dom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar