onsdag 22 maj 2024


Färgskalan i trädgården är till stora delen 
i den rosa skalan.Tulpanerna är verkligen en fröjd 
för ögat  dom som får stå kvar då min lilla mamma
älskar blommor i vasen.


Och lite lila såklart.
Tänk om det funnits glittertulpaner.


En ny stor paradrabatt har jag grävt upp här.
Här har jag satt ner dagliaknölar jag fick
av grannen ,trädgårdsverbea,rosa solros,rosenskära,
fin blomman,atlasblomma,studentnejlika,
någon perenn "pink fizz" jag inte kunde motstå på
Blomsterlandet ,aster,ringblommor osv.
Problemet är bara att solen ligger på konstant och
och att hönorna ser detta som ett stort spabad.
Nu har jag satt bågar ,hönsnät och fiberduk samt
gå på vakt när Uffe är i farten (tuppen).
Så får vi se om det blir någe.
Annars gör jag en lavenderhäck här till nästa år.


När hönorna är ute så brukar jag sitta och knyta
lite så nu hänger alla inneblommor 
snart ute.
Sen ska man försöka komma ihåg det innan hösten bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar