tisdag 7 maj 2024


Att odla i en sån här står skala som jag gör i år
ska bli intressant och se om jag lyckas.
Annars har mina älskade höns fått råda över
sina marker bäst dom vill.


Favoritplatsen är vid vinbärsbuskarna när 
dom är ute,här ligger dom och badar och
käkar vinbär därav stolarna utan sits på
så dom kan nå bären.


Men ser dom mig med en spade så
är det ganska kört.
Då kommer hela rövarbandet och 
ska sprätta precis där jag är.
Med tanke på att hela min tomt är 
står till deras förfogan så kunde jag väl
endå få en liten bit att odla på.
Men icke.
(På bilden är Uffe min trogne följeslagare)


Så om du vill ha  höns och odling så är det
ingen bra kombo om du inte stängslar in dom 
områden som du vill ha ifred.
Vilket jag nu gjort. 
Men även i förebyggande syfte ifall grävlingen
får för sig att hälsa på igen.


Och potatislandet har jag dragit fårstängsel runt.
Så får vi se vad som händer .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar